A parola non tissutu ùn significa nè "tessutu" nè "maglia", ma u tissutu hè assai di più. U non tissutu hè una struttura tessile chì hè prudutta direttamente da e fibre per ligame o interbloccamentu o tramindui. Ùn hà alcuna struttura geometrica urganizata, piuttostu hè u risultatu di a relazione trà una sola fibra è l'altra. E radiche vere di i non tessuti ùn ponu micca esse chjare, ma u termine "tessuti non tessuti" hè statu inventatu in u 1942 è sò stati pruduti in i Stati Uniti.
I tessuti non tessuti sò fabbricati in 2 metudi principali: sò o infeltriti o sò incollati. U tessutu non tessuto infeltritu hè pruduttu stratificendu fogli fini, poi applicendu calore, umidità è pressione per restringe è cumpressà e fibre in un tessutu grossu è opaco chì ùn si sfilaccia nè si sfilaccia. Ancu una volta, ci sò 3 metudi principali di fabricazione di tessuti non tessuti incollati: Dry Laid, Wet Laid è Direct Spun. In u prucessu di fabricazione di tessuti non tessuti incollati Dry Laid, una tela di fibre hè posta in un tamburu è l'aria calda hè iniettata per ligà e fibre inseme. In u prucessu di fabricazione di tessuti non tessuti incollati Wet-Laid, una tela di fibre hè mischiata cù un solvente ammorbidente chì libera una sustanza simile à a colla chì lega e fibre inseme è poi a tela hè disposta à asciugà. In u prucessu di fabricazione di tessuti non tessuti incollati Direct Spun, e fibre sò filate nantu à un nastro trasportatore è e colle sò spruzzate nantu à e fibre, chì sò poi pressate per ligà. (In casu di fibre termoplastiche, a colla ùn hè micca necessaria.)
Prodotti Non Tessuti
Induve site pusatu o in piedi avà, basta à fighjà intornu è truverete sicuramente almenu un tessutu non tissutu. I tessuti non tessuti penetranu in una vasta gamma di mercati, cumpresi quelli medichi, di l'abbigliamento, di l'automobile, di a filtrazione, di a custruzzione, di i geotessili è di prutezzione. Ghjornu dopu ghjornu, l'usu di tessuti non tessuti hè in crescita è senza elli a nostra vita attuale diventerebbe cusì incomprensibile. In fondu, ci sò 2 tippi di tessuti non tessuti: Durevoli è Smaltibili. Circa u 60% di i tessuti non tessuti sò durevoli è u restu di u 40% sò smaltibili.
Poche innovazioni in l'industria di i tessuti non tessuti:
L'industria di i tessuti non tessuti hè sempre arricchita cù innovazioni chì richiedenu tempu è questu aiuta ancu à fà avanzà l'imprese.
Surfaceskins (Istitutu di Ricerca è Innovazione di Nonwovens - NIRI): Si tratta di cuscinetti antibatterici per spinghje e porte è di maniglie per tirà, cuncepiti per tumbà i germi è i batteri depositati in pochi secondi, trà un utilizatore è l'altru chì passa per a porta. Cusì, aiuta à prevene a diffusione di germi è batteri trà l'utilizatori.
Reicofil 5 (Reifenhäuser Reicofil GmbH & Co. KG): Sta tecnulugia furnisce a tecnulugia di linea più produttiva, affidabile è efficiente chì riduce i pezzi duri di u 90 per centu; aumenta a pruduzzione finu à 1200 m/min; semplifica u tempu di manutenzione; riduce u cunsumu energeticu.
Remodelling™ Compound Hernia Patch (Shanghai Pine & Power Biotech): Hè un patch elettrofilatu à nanoscala chì hè un innesto biologicu assorbibile assai economicu è serve cum'è mezu di crescita per e nuove cellule, biodegradendu infine; riducendu u tassu di cumplicazioni postoperatorie.
Dumanda Globale:
Mantenendu un periodu di crescita guasi ininterrotta in l'ultimi 50 anni, u non tissutu pò esse u segmentu di punta di l'industria tessile mundiale cù un margine di prufittu più altu ch'è qualsiasi altru pruduttu tessile. U mercatu mundiale di i tessuti non tessuti hè guidatu da a Cina cù una quota di mercatu di circa u 35%, seguitata da l'Europa cù una quota di mercatu di circa u 25%. I principali attori in questa industria sò AVINTIV, Freudenberg, DuPont è Ahlstrom, induve AVINTIV hè u più grande produttore, cù una quota di mercatu di pruduzzione di circa u 7%.
In l'ultimi tempi, cù l'aumentu di i casi di COVIC-19, a dumanda di prudutti d'igiene è medichi fatti di tessuti non tessuti (cum'è: cappelli chirurgichi, maschere chirurgiche, DPI, grembiuli medichi, copriscarpe, ecc.) hè aumentata finu à 10 volte à 30 volte in diversi paesi.
Sicondu un rapportu di a più grande agenzia di ricerca di mercatu mundiale "Research & Markets", u mercatu mundiale di i tessuti non tessuti hà rapprisentatu 44,37 miliardi di dollari in u 2017 è si prevede chì ghjunghjerà à 98,78 miliardi di dollari entro u 2026, cù una crescita à un CAGR di 9,3% durante u periodu di previsione. Si suppone ancu chì u mercatu di i tessuti non tessuti durevuli crescerà cù un tassu CAGR più altu.
Perchè micca tissutu?
I tessuti non tessuti sò innovativi, creativi, versatili, d'alta tecnulugia, adattabili, essenziali è decomponibili. Stu tipu di tissutu hè pruduttu direttamente da e fibre. Dunque, ùn ci hè bisognu di tappe di preparazione di u filatu. U prucessu di fabricazione hè cortu è faciule. Per pruduce 500.000 metri di tissutu, ci vole circa 6 mesi (2 mesi per a preparazione di u filatu, 3 mesi per a tessitura nantu à 50 telai, 1 mese per a finitura è l'ispezione), ci vole solu 2 mesi per pruduce a stessa quantità di tissutu non tissutu. Dunque, induve a velocità di pruduzzione di tissutu hè di 1 metru/minutu è a velocità di pruduzzione di tissutu à maglia hè di 2 metri/minutu, ma a velocità di pruduzzione di tissutu non tissutu hè di 100 metri/minutu. Inoltre, u costu di pruduzzione hè bassu. Inoltre, u tissutu non tissutu presenta proprietà specifiche cum'è una maggiore resistenza, traspirabilità, assorbenza, durabilità, leggerezza, fiamme ritardate, smaltibilità, ecc. Per via di tutte queste caratteristiche fenomenali, u settore tessile si sta muvendu versu i tessuti non tessuti.
Cunclusione:
Si dice spessu chì u tessutu non tissutu hè u futuru di l'industria tessile, postu chì a so dumanda glubale è a so versatilità sò sempre più numerose.
Data di publicazione: 16 di marzu di u 2021